door Matthijs Sloos 07 aug, 2024
Mede vanwege haar eigen ervaringen met Matthijs Sloos, raadde Dorine Holman mij aan om samen met hem een website te ontwikkelen die zou voldoen aan de huidige eisen. Vanaf dag één verliep dat traject plezierig en vlot.
Een vrouw met een oranje tulband en een gele jurk
door Matthijs Sloos 07 mei, 2023
Steunfonds Triodos Foundation (STF) benaderde ons om een internationaal aansprekende campagne te ontwerpen in aanloop naar en tijdens de World Aids Conference in Amsterdam. Het hoofddoel was om het onderwerp ‘gestigmatiseerde mensen uit zogenoemde key populations’ onder de aandacht te brengen bij een internationaal publiek, evenals het promoten van hun Nederlandstalige en Engelstalige boek.
PROJECTINFORMATIE

Triodos Foundation

mei 07, 2023

Steunfonds Triodos Foundation (STF) benaderde ons om een internationaal aansprekende campagne te ontwerpen in aanloop naar en tijdens de World Aids Conference in Amsterdam. Het hoofddoel was om het onderwerp ‘gestigmatiseerde mensen uit zogenoemde key populations’ onder de aandacht te brengen bij een internationaal publiek, evenals het promoten van hun Nederlandstalige en Engelstalige boek.

Achtergrond

Fotograaf Adriaan Backer en journalist/schrijver Colet van der Ven reisden twee jaar lang de wereld rond om hiv-geïnfecteerde mensen uit de randen van de samenleving een gezicht en een stem te geven. Het boek, inclusief de lay-out, werd gemaakt door Uitgeverij Lannoo (België). Onze opdracht was de rest van de campagne vorm te geven. In nauwe samenwerking met de projectcoördinator hebben we strategieën ontwikkeld voor dit belangrijke internationale project.

Campagne uitvoering

In overleg met de projectcoördinator, fotograaf en schrijver hebben we diverse campagne materialen ontworpen, waaronder:

  • Flyers: Breed verspreid om gedetailleerde informatie over de campagne en het boek te verstrekken.
  • Zuilen (‘Trotters’): Deze immense portretten stonden op het Museumplein en tijdens AIDS2018 bij de ingang van de RAI.
  • Postercampagne: We hebben de posters ontworpen en de productie begeleid.
  • De Trotters, nu te zien op de homepage van Image Building, tonen een foto van Adriaan Backer en ons ontwerp, iets waar we trots op zijn.

Boekverkoop en Online aanwezigheid

STF verkoopt het boek "Onzichtbare levens. Hiv aan de rand van de samenleving" en de Engelse versie "Invisible Lives. HIV on the Fringes of Society" via een online platform. Door gebruik te maken van het webshopsysteem van MultiPlatform©, hoefde STF alleen nog maar de lay-out van de webshop te bepalen en een betalingsregeling met Mollie te treffen.

Conclusie

Dit project is een voorbeeld van een uitgebreide en impactvolle campagne voor een internationaal publiek. De samenwerking met STF, gecombineerd met het uitzonderlijke werk van Adriaan Backer en Colet van der Ven, resulteerde in een krachtige campagne die niet alleen bewustzijn vergrootte, maar ook zorgde voor betrokkenheid en steun voor een cruciale zaak.


SOCIAL MEDIA

Related Articles

Meer artikelen

door Matthijs Sloos 07 aug, 2024
Mede vanwege haar eigen ervaringen met Matthijs Sloos, raadde Dorine Holman mij aan om samen met hem een website te ontwikkelen die zou voldoen aan de huidige eisen. Vanaf dag één verliep dat traject plezierig en vlot.
Alle artiklen
Share by: