door Matthijs Sloos 07 aug, 2024
Mede vanwege haar eigen ervaringen met Matthijs Sloos, raadde Dorine Holman mij aan om samen met hem een website te ontwikkelen die zou voldoen aan de huidige eisen. Vanaf dag één verliep dat traject plezierig en vlot.
Een vrouw met een oranje tulband en een gele jurk
door Matthijs Sloos 07 mei, 2023
Steunfonds Triodos Foundation (STF) benaderde ons om een internationaal aansprekende campagne te ontwerpen in aanloop naar en tijdens de World Aids Conference in Amsterdam. Het hoofddoel was om het onderwerp ‘gestigmatiseerde mensen uit zogenoemde key populations’ onder de aandacht te brengen bij een internationaal publiek, evenals het promoten van hun Nederlandstalige en Engelstalige boek.
PROJECTINFORMATIE

Samenwerking met EMPOWER

aug 07, 2024

Ik had tot 2018 al een aantal boeken geschreven en er op eigen kracht geprobeerd lezers voor te vinden. De boekenmarkt bleek echter een hele uitdagende, door hoge drempels bij uitgevers en de noodzaak tot intensieve, en vaak dure, marketinginspanningen om je waar aan de man en vrouw te brengen.


Erg blij was ik toen Ambilicious Uitgever zich in dat jaar bereid verklaarde mij in haar fonds op te nemen, wat naast een kwalitatieve impuls, vooral ook structuur in het uitgeefproces betekende.


Tegelijkertijd bleef ik zoeken naar mogelijkheden om meer bekendheid te genereren en zo het aantal lezers te vergroten. Daarvoor ging ik in 2023 de samenwerking aan met literair agent en impresario Dorine Holman. Met haar kennis van de boekenwereld en het netwerk van mensen die daarin op strategisch belangrijke plekken opereren, zou dat een enorme stap voorwaarts zijn om mijn naam en werk met behulp van een strategisch plan onder de aandacht te brengen van het publiek.

Heel belangrijk daarbij is voortdurend bezig zijn met social media en het aanhouden van een eigen website. Ik had jarenlang zelf gepionierd op dat gebied, ook met een website, had echter geen idee hoe dat concreet aan te pakken, laat staan dat ik op de hoogte was van de nieuwste trends op dat gebied. 


Mede vanwege haar eigen ervaringen met Matthijs Sloos, raadde Dorine Holman mij aan om samen met hem een website te ontwikkelen die zou voldoen aan de huidige eisen. Vanaf dag één verliep dat traject plezierig en vlot.


Ik hecht erg aan persoonlijke relaties, heb Matthijs bezocht en ik vermoedde dat we het prima met elkaar zouden vinden. Dat werd al snel bewaarheid en was het fundament voor een vruchtbare samenwerking.


Met de nodige input van mijn kant ging Matthijs aan de slag en toverde binnen enkele weken een schitterend vormgegeven website die bestaat uit onder meer een informatieve homepage, biografie- en contactpagina en een gebruikersvriendelijke webwinkel. Kijk maar eens op www.robertbeernink.nl.


Het fijne aan Matthijs is dat hij meedenkt, maar ook heel duidelijk is wanneer iets niet kan of sterk af te raden is. Dat waardeer ik.


De site draait nu een jaar en ik heb vele complimenten gekregen over de smoel & voel. Ik probeer weleens zelf de site te bewerken, soms lukt dat, vaak niet en dan biedt een belletje met Matthijs altijd een oplossing.


Naast technische kennis van het systeem, blinkt Matthijs vooral uit in grafische vormgeving; je krijgt echt waar voor je geld. O ja, hij is ook een enorm aardige kerel!



SOCIAL MEDIA

Related Articles

Meer artikelen

Een vrouw met een oranje tulband en een gele jurk
door Matthijs Sloos 07 mei, 2023
Steunfonds Triodos Foundation (STF) benaderde ons om een internationaal aansprekende campagne te ontwerpen in aanloop naar en tijdens de World Aids Conference in Amsterdam. Het hoofddoel was om het onderwerp ‘gestigmatiseerde mensen uit zogenoemde key populations’ onder de aandacht te brengen bij een internationaal publiek, evenals het promoten van hun Nederlandstalige en Engelstalige boek.
Alle artiklen
Share by: